Hippocrates. Žinių vadyba, sveikatos sektoriuje dirbantiems instruktoriams

Leonardo da Vinci-mokymosi visą gyvenimą programa

Atsižvelgiant į dabartinę Europos socialinę ir ekonominę padėtį, reikia, kad mokymų sektoriuje dirbantys žmonės iš naujo suvoktų savo vaidmenį. Jiems reikės praplėsti akiratį ir prisitaikyti prie socialinių ir ekonominių pokyčių, taip pat besikeičiančių mokymų poreikių.

Profesionalūs instruktoriai turėtų atsižvelgti į šiuos dalykus:

  • Sugebėjimą pastebėti žinių spragas sveikatos sektoriaus žinių vadybos kontekste.
  • Gebėjimą atpažinti geriausias sveikatos sektoriaus žinių vadyboje naudojamas strategijas.
  • Žinių vadybos metodologinių gebėjimų įgijimą.
  • Galimybę dalytis patirtimi ir mokymo metodologijomis.

Projekto veikla

Projektas susidės iš šių dalių:

  • Sveikatos sektoriuje dirbančių instruktorių savęs įvertinimas siekiant nustatyti gebėjimus, žinias ir kompetenciją bei esamas spragas, kurias būtina užpildyti, kad ir toliau galėtų atlikti savo darbą, atsižvelgdami į socialinius ir ekonominius pokyčius.
  • Žinių vadybos metodų duomenų bazės sukūrimas. Šioje duomenų bazėje instruktoriai galės rasti naudingos informacijos apie efektyviausius sveikatos sektoriuje naudojamus žinių vadybos metodus ir kitas priemones.
  • Mokymų programos sveikatos sektoriuje dirbantiems instruktoriams sudarymas ir išbandymas. Programa bus sudaryta remiantis žinių vadybos metodologija ir informacija, gauta iš instruktorių savęs įvertinimo etapo.
  • Virtualios bendruomenės sveikatos sektoriuje dirbantiems instruktoriams sukūrimas, kad instruktoriai galėtų keistis patirtimi, dokumentais, informacija, spręstų iškilusias problemas.

Tikslai

Siekiant patenkinti šiuos poreikius, „Hippocrates“ projektu siekiama:

  • Nustatyti pagrindines instruktorių žinių apie žinių vadybos metodologijas spragas.
  • Taikant žinių vadybą sveikatos sektoriuje, dalytis geriausia praktika Europoje.
  • Suteikti sveikatos sektoriuje dirbantiems instruktoriams reikalingų įgūdžių, užtikrinti galimybę juos tobulinti ir, jei įmanoma, paskatinti mokymų sektoriaus evoliuciją. Tai bus bandoma padaryti taikant mokymą internetu.
  • Paskatinti instruktorius dalytis informacija ir patirtimi apie sveikatos sektorių Europos lygmeniu, kurti virtualią bendruomenę.

Nauda

Sveikatos sektoriuje dirbantiems instruktoriams buvo patikėta atlikti išsamią instruktorių poreikių analizę ir sukurti mokymų programą, remiantis projekto veikla. Instruktoriai taip pat turės naudos iš Europos kolegų efektyvios pasikeitimo patirtimi programos. Projekte dalyvausiantys instruktoriai sveikatos klausimais taip pat bus vieni iš pirmųjų žinių vadybos proceso dalyvių, nes jie bandys įdiegtą mokymų paketą.

Rezultatai

Pagrindinis „Hippocrates“ projekto rezultatas bus projekto interneto svetainė. Joje rasite:

  • Daugiašalę ataskaitą apie sveikatos sektoriuje dirbančių instruktorių poreikius.
  • Geriausios praktikos Europos lygmeniu duomenų bazę su veiksmingiausiais žinių vadybos taikymo sveikatos sektoriuje pavyzdžiais.
  • Specialiai sveikatos sektoriuje dirbantiems instruktoriams pritaikytą žinių vadybos metodų mokymo programą.
  • Virtualią Europos sveikatos sektoriuje dirbančių instruktorių bendruomenę.

 

Būtina ištirti

„Hippocrates“ projekte taikomo žinių vadybos modelio vienas iš svarbiausių etapų yra susijęs su instruktorių veiklos tyrimu. Šio etapo tikslas – surasti pagrindines instruktorių žinių spragas ir jas užpildyti projekto plėtojimo metu.

Pažangus modelis remiasi naujovišku požiūriu ir metodais.

Panašiuose projektuose ekspertų komanda (universitetų profesoriai, konsultantai, įvairių sričių specialistai) paprastai atlieka apklausas ir nustato, kokios žinios turėtų būti laikomos būtinomis konkrečiame sektoriuje dirbančio instruktoriaus darbui.

Savęs įvertinimas turėtų būti traktuojamas kaip labai svarbus procesas, nes jis padeda sukurti veiksmingas mokymų programas ir įvertinti instruktoriaus žinias.

„Hippocrates K. M.“ modelis siūlo tokį metodą: patyrę instruktoriai susiburia į grupes, savarankiškai įvertina savo žinias ir kaip komanda aptaria ir apibrėžia idealų instruktoriaus žinių modelį.

Pagalbinė informacija

Šiame skyriuje vartotojai ras pagalbinės informacijos, kuri jiems padės geriau suprasti projektą, pavyzdžiui, vieną ar kitą projekto tiksluose numatytą etapą aptariančių knygų, tekstų, straipsnių bibliografiją, nuorodas į su „Hippocrates“ projekto tikslais susijusias interneto svetaines, tinklalapyje vartojamų terminų žodyną.

Geriausia praktika

Šiame skyriuje pateikiama įvairios informacijos apie žinių vadybos pritaikymo Europos sveikatos sektoriuje geriausią praktiką.

Jis atsirado po „Work Package 2“ veiklos:

  • KM praktikos sveikatos srityje tyrimo
  • Geriausios praktikos KM praktikos įvertinimo patvirtinimo
  • Šį skyrių sudaro 4 pagrindiniai poskyriai:
    • Nacionalinis kontekstas
    • Informacija apie dalyvaujančių šalių sveikatos sistemas sutelkiant dėmesį į mokymus ir žinių vadybos taikymą.
    • Įrankiai
    • Partnerių naudojami modeliai mokymų pristatymams ir geriausios praktikos nustatymams.

Rezultatai

  • Geriausios praktikos duomenų bazė su veiksmingiausiais žinių vadybos taikymo sveikatos sektoriuje pavyzdžiais.
  • Mokymai
  • Informacija apie su sveikatos sektoriumi susijusius mokymų renginius ir pasikeitimą žinių vadybos patirtimi.

Partnerinės institucijos:
1) Projekto koordinatorius: HOSPITAL “GRADENIGO” OF THE “CONGREGAZIONE DELLE FIGLIE DELLA CARITA’ DI SAN VINCENZO DE’ PAOLI” – Italy
Promoting the Project Hippocrates. It is a non-profit agency specializing in health services. It promotes and manages the training of health personnel in collaboration with external institutions (Universities, Scientific Societies etc)
2) STATNI ZDRAVOTNI USTAV – National Institute of Public Health – Czech Republic
3) BUPNET – Training and Project Network ltd. – Germany
4) PIXEL Association – Italy
5) EASY TECHNOLOGIES srl – Italy
6) LIETUVOS IŠSETINES SKLEROZES SAJUNGA – Lithuanian Multiple Sclerosis Union – Lithuania